مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23462 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

بنده بعد از فوت پدرم به عنوان سرپرست و نان آور خانواده محسوب مي شود دربرخورد با مسائل و مشكلات چه كنم؟
ضمن ابراز همدردي با شما، از خداوند متعال خواستاريم كه به شما و خانواده محترمتان صبر و اجر بدهد. با توجه به مطالبي كه در نامه نوشته ايد، مسؤوليت شما به عنوان اولين فرزند خانواده مقداري سنگين شده است، چرا كه الان هم به عنوان سرپرست خانواده و هم به عنوان نان آور خانواده محسوب مي شويد. به همين خاطر، انتظار خانواده از شما بيشتر شده است و لذا شما بايد با سعي و تلاش مضاعف در اين دوران حساس به كمك و ياري آنها بشتابيد و نيز اين را هم بايد بدانيد كه زندگي انسان مجموعه اي از شادي ها و رنج ها، شيريني ها و تلخي ها مي باشد كه همه اينها به انحاي مختلف در زندگي هر فردي وجود دارد و اين تنها شما نيستيد كه با اين گونه مسائل روبرو شديد. اما نكته مهم و اساسي نحوه برخورد انسان با اين مسائل و مشكلات مي باشد. در اين رابطه، انسان دوگونه برخورد و واكنش مي تواند داشته باشد: {T1- واكنش انفعالي؛T} در برخورد انفعالي انسان همواره مشكلات را بزرگ مي بيند. در اكثر صحنه ها خود را شكست خورده مي پندارد. علي رغم اين كه از خود انتظاراتي بيش از حد دارد در گشودن راه و گام نهادن به سوي هدف خود را ناتوان مي بيند. امكانات توانمندي ها و موفقيت هاي خويش را فراموش مي كند. كم كم احساس يأس ضعف و سستي در او فزوني گرفته و خود را بيمار مي پندارد. اگر اين روند ادامه يابد واقعا گرفتار بيماري هايي خواهد شد؛ بيماري هايي كه با هيچ دارويي درمان نمي شود جز با تغيير در روحيه و روش. {T2- واكنش فعال؛T} در برخورد فعال انسان به مقايسه معقول و منطقي بين خواسته ها و توانمندي ها و شكست ها و پيروزي ها مي پردازد. توقع از خويش را با واقعيات و توانايي هاي فردي و شرايط محيطي و اجتماعي تنظيم مي كند و با جديت نشاط و روحيه بالا به فعاليت و تلاش مي پردازد. توصيه اي كه ما به شما مي كنيم اين است كه: 1- مشكلات را عادي بدانيد و به همان اندازه آنها را بپذيريد كه كاميابي ها و خوشي ها را پذيرا هستيد. 2- نشاط خود را همواره حفظ كنيد و هرگز خود را ضعيف و مريض به حساب نياوريد. براي حفظ نشاط همه روزه ورزش كنيد. 3- در صورت امكان، براي ساعت هاي بيكاري، دنبال كاري مناسب و نيمه وقت باشيد كه از اين طريق بتوانيد هم كمكي به خانواده تان نماييد و هم به تحصيل خود ادامه دهيد. 4- همواره از خداوند در همه امور مدد جوييد و نسبت به آن چه او مقدر مي فرمايد راضي باشيد. 5- دنبال كار انتقال شما به دانشگاه اصفهان را با جديت تمام، خودتان دنبال كنيد تا هر چه زودتر به نتيجه برسيد و بخشي از مشكلاتتان كاهش يابد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.